Sista dagen på Wik och konstlinjen var idag kommen. Jag kan inte förstå hur fort tiden har gått och imorse var det svårt att förstå att det var sista morgonen i mitt rum där. Det "firades" i alla fall med en superfin tårta, roser och utdelnming av intyg i vår ateljé på moronen. Sen var det avslutning i slottet med sång och prat. Vi sjöng "Den blomstertid nu kommer" så det var en riktig skolavslutning precis som i grundskolan. Dessutom tog den vanliga folkhögskolan studenten så den firade den där före oss vilket gav ännu mer avslutningskänsla.
 
Efter avslutningen i slottet var det dags för den sista lunchen, som vi åt ute i solen några av oss. Sen gick Josephine, Louise, Saba och jag ner till bryggan en sista gång. Efter det tog jag avsked av dem, Cassandra och Alexandra. Sen var det bara det supertråkiga kvar - att städa rummet. Men efter 3,5 svettiga timmar senare blev min besiktning godkänd och jag fick lämna mitt rum för gott. Så nu sitter jag här hemma. Jag har ätit en sallad och börja förstå att jag aldrig kommer tillbaka till mitt kära rum och att jag inte kommer äta frukost med Alexandra och träffa Cassandra, Josephine och alla andra konstare på måndag. Snopet. Var det bara en dröm eller hände verkligen Wik September 2015 - 20:e Maj 2016?
 
// Elaine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0