För att komma till Riga här i veckan så åkte vi såklart båt. Eftersom syftet med resan var att komma till Riga så fick efter att vi ätit en buffé till middag höra lite om vad man kunde göra i Riga mm. Sen kunde man såklart shoppa, tänkte visa det jag handlat snart ;) Sitta på däck gjorde man ju lite också, speceillt när man precis lämnat land och ni vet, det är sådär fin solnedgång över havet? :)Men när solen väl gått ner satt man vid en bar, drack cola och åt godis eller chips. Någon bakelse provade jag också för den delen. Plus att jag drack en alkoholfri drink men varma chips till. Alltså var det väldigt mysigt men på hemfärden kändes det som att man hade utnyttjat det mesta x) Discot drog inte igån heller förens vid 11 och då var jag ganska trött x) haha Fast jag fick ju i och för sig lyssna på en lättlandare som sjöng massa långa lettländska kareokelåtarm se bartendrar kasta flaskor hit till dunkande musik och se en vakt föra ut henne lite berusad man ...haha

Så som ni ser var det mesta man gjorde att ÄTA eller handla x)

Här är lite bilder från tiden jag spenderade på båten:

Buffé


Första kvällen åt vi Buffé och den andra blev det en räckmacka med iste.
Sen varenda morgon blev det frukostbuffé (vilket var två morgonar). Alltså jag tänkte på det hur dumt buffé är  Folk äter ju bara för att äta och man bara tar mat som man sen slänger! :O Inte miljövänligt ju! Lovisa? ;)





Min alkoholfria drink






och tittade på solnedgången som sagt



// Elaine

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha Oh ja, som bara den. Men gott är det! ;)

2011-07-17 @ 10:36:48
URL: http://hallplatsverkligheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0