Alizée la upp det här klippet på Facebook idag och då lär det ju vara väldigt färskt! Detta är två av mina favoritlåtar, speciellt den sista som hon byter till. Men den första gillar jag också väldigt mycket, vet också att mammas kompis Carina tycker den är mysig. Om ni lyssnar på den, den första låten alltså så kanske ni tycker att den påminner MYCKET om Coldplays viva la vida? I så fall är det Coldplay som stulit melodin för Alizée kom ut med den 2003 och Coldplay med viva la vida senare. Det har varit lite spekulationer förut om hur lika låtarna är. Men som sagt jag älskar den nya andan hon nu lagt över de gamla låtarna och dessutom tycker jag hon har lite fräcka kläder och frisyr - modernt! :)




Vad tycker ni? visst låter det som Coldplay? Här är den:http://www.youtube.com/watch?v=dvgZkm1xWPE
och visst är sista låten häftig?!

Men faktiskt är Coldplays låt också fin och jag hade faktiskt inte hört att det i grunden är samma melodi förens i julas.


// Elaine

Kommentarer
Postat av: Carina

Båda låtarna är urbra!

2011-07-03 @ 13:37:00
Postat av: cloe

hejsan! såg att du va med i nellys tävling :) vilken snygg klänning! röstade en 5:)

lust att rösta tillbaka? :)



http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=qk3WE7v96ciEL449WFyQg2snQHBRuvPaWFwY0fV5847HuyDG43UX#Gallery



kram

2011-07-04 @ 10:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0