Hej! Vet ni vad jag har varit ute på? Jo jag har varit till Riga och sprungit runt där en dag och alltså sovit på havet i två nätter. Mysigt och tur att jag inte började må illa när det gungade (eller jag tror det gungade, jag kände i alla fall av det, haha). Men jag tänker berätta mer senare. Kan i alla fall säga att jag gillade Riga mer än Tallin som jag var till 2008. Tallin var fint med tycker att Riga hade mer att erbjuda faktiskt. De flesta drar ju till Tallin när om de ska åka till annat än hellsinfors med kryssning. Det såg man på att de flesta som åkte med bussen gick av vid den hamnen. Men jag rekomenderar starkt att istället åka till Riga, till alla letter och ryssar som bor der, fick veta att det är typ lika många eftersom Lettland ju varit ryskt, och dessutom var i alla fall Riga svenskt under 1600 - talet!



// Elaine

Kommentarer
Postat av: Lovisa

cool, det visste jag inte! O: Roligt!

2011-07-15 @ 16:45:36
URL: http://hallplatsverkligheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0