Nu fungerar internet så att jag kan skriva lite mer här och ta igen för igår.

 Jag har som sagt gjort klart min ljustake idag. Uppgiften på var att gjuta något i betong och jag lyckades inte vara mer kreativ än att gjuta en ljustacke. Hade tänkt att gjuta en till likadan men den här var så klurig att göra när man skulle ta bort formen så jag gjorde en annan lättare variant också( som jag egentligen hade tänkt från början). Den här "råkade" bara bli såhär när jag pusslade lite med olika delar. Min första idée var att gjuta nederdelen av en PET-flaska och en annan med den bollliknadnde överdelen. Men jag kom på att jag kunde sötta ihop dem så det bildade en söt flaska. Så därifrån har jag fått den här formen. Sen nu idag gjorde jag ringarna av pärlor som ska ligga runt ljuset som man ser på blden. Jag gjorde två så man kan ha att byta imellan.





// Elaine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0