Äntligen är det fredag igen!! :)

Sitter och jobbar (jag vet att det är fredag men fick lite fart x) och sjunger med till en fransk låt. Det är låten "Toutes les nuits" i några inlägg under. Kan nte sluta sjunga! x) haha Äntligen förstår man lite av en låt utan att man behöver översätta den. Jag förstår inte allt för de sjunger väldigt fort och jag behöer lyssna några gånger så jag kanske översätta hela sen. Men för mig betyder det att franskapluggandet lönar sig. När jag fick MVG nu till sommaren blev jag jättestolt över mig själv:) Men jag har lite press på mig själv nu x) Har som läxa att repetera klockan som jag lärde mig i 6:an. Det vill jag inte ha fel på sen x) haha

Il est quelle heure?
Re: Il est sept heure et sept.
=
Vad är klockan?
Klockan är 7 minuter över 7.


Jag brinner för franskan och Paris!
 

Lovisa, här ser du en liten del av mitt rum! ;)

// Elaine

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha ah men jag vill se en rundvandring liksom?!? Ball

2011-09-16 @ 20:13:07
URL: http://hallplatsverkligheten.blogg.se/
Postat av: Frida J

Deutsche, bitte! :D

2011-09-19 @ 11:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0