Hej!

Idag har jag itne gjort speciellt mycket. Jag typ redovisade Lovisas och min analys av caféer inför halva klassen på arkitkekturen och sen fick vi den nya uppgiften - att inreda ett café. Jag hade en idée förut om att blanda modernt med lite barockinspirerade möbler. Men det skulle bli för trångt på den lilla yta vi fick (alla har alltså samma lokal). Men sen kom jag på att jag ju kan göra att café som är inpirerat av Frankrike med en känsla som får en att känna att man åkt dit under fikastunden. Konstigt att det inte var det första som jag kom på - så galen i Frankrike som jag är!  x) haha Men lite känns det som att jag redan har gjort så mycket med Frankrike men de andra tycker att jag ska köra på det så vi får se hur det blir :) Men det här ska alltså ritas på papper och vi har ongen riktigt lokal att inreda.

Ska försöka visa bilder sen när jag börjat arbeta lite med mer det :)

Annars idag så har jag blivit ännu mer snurrig av min design till Ipadskalet. Jga har verkligen tagit mig vatten över huvudet och snart ska det var klart + en gammal uppgift som jag har ganska mycket kvar på också. Så än en gång sitter jag framför datorn och är stressad och avundsjuk på kompisarna som gör allt så bra...haha. Ändå har jag l'rt mig sen ettan. Men Lovisas illustration av Gunde Svan måste man bara se, så häftig!!!! 
Men jag får lite hjälp av min lärare med vill ju såklart klara det själv och gör jag det blir jag jättestolt över migsjälv.

Men nu måste jag verklgien försöka läsa i boken Pride and Prejudice. Det är ritktig svår så det är svårt att förstå allt. Men jag måste läsa för jag har bara lite mer än 2 veckor kvar på mig :S

Det här är min svåra idée till Ipadskalet


// Elaine

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Men fint blir det du! Ordentligt och Elainigt! :D Haha oh ja, undrar hur det kommer att bli med Gunde-Gunde. Tror du de ska sätta upp han på väggen med alla andra klippdocker? Annars ligger ju ens slit bara och samlar damm menar jag.

2011-09-21 @ 19:53:05
URL: http://hallplatsverkligheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0