Ett minne som jag har från resan till paris för 3 år sedan var när min mammas kompis Carina och jag var till trädgården Jardin de luxuemburg för att leta efter ett staty liknande ett lejon. Det var en uppgift från Leif. I alla fall så stannade vi till vid ett hotel som Carina hade bott på när hon var 17 i Paris före trädgården. Hotellet hade fortfarande samma ägare och fick vi följa med in och titta hur det såg ut - vilket var lika som när Carina hade bott där. Det roliga var att inga knappt kunde franska och några städorskor försökte prata glatt med oss men jag hann bara med att förstå något ord. Med andra ord lät vi som roliga turister när vi glatt ropade ut att vi förstod att de te.x sa "50" - och då repeterade vi liksom det. Fattar ni vad jag menar? Haha vi måste låtit roliga i alla fall x)

Här är hotellet:


Åhh vad jag vill tillbaka till fina Paris!!!

// Elaine

Kommentarer
Postat av: Carina

Åhhh!!

2012-01-26 @ 21:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0