Filmen som Niclas och jag såg på bion igår hette "In Time" och handlade i stort sätt om att tid var pengar. Man betalade alltså inte med pengar utan med tid och när ens tid (som i form av en klocka alltid tickade ner på handleden) var slut dog man. Det här gjorde att de rika näst intill var odödliga och de fattiga, som dessutom bara hade råd att bo i getton och arbeta för att bokstavligt talat överleva, bara levde i några får år eller kanske till och med bara veckor. Det var ständigt en kamp om att tjäna mer tid för att leva.

Justin Timberlake hade huvudrollen tillsammans med Amanda Seyfried i filmen och jag tycker att de gjorde ett strålande jobb båda två. Jag vill inte avslöja för mycket om den för det här är en film som jag rekomendera många att se. Speciellt riktar jag mig till Lovisa och andra som gillar framtidsinspirerade filmer. Den fick en att börja fundera lite dock tyckte jag att slutet var lite snopet men Niclas förklarade för mig sen och då förstod jag det bätte. Filmen fick mig att inse  hur glad man är (jag i alla fall) att man faktiskt inte vet när ens tid tar slut. Att man slipper kolla på siffror på ens handled som tickar ner sekund för sekund. Hur stressad skulle inte jag bli om jag hade det så? x) Sen att hela tiden behöva springa och röra på sig för att spara så mycket tid som möjligt skulle vara jobbigt. Visst man skulle säkert få mer saker gjorda för att man verkligen tog vara på tiden men det skulle vara väldigt tungt och stressande.
 
Sen så var det lite komiskt för jag var trött efter bion och trodde tiden var mer än den var. Vi missade ju percis också bussen och spang som bara den för att hinna med den - Det var väldigt likt i filmen så vi började småskratta lite för oss själva när vi sprang som glaningar till bussen. Precis som de hade gjort i filmen.

Oj. Det här blev en ritkig filmrecension! haha. Jag slänger in trailern också om ni vill se den. Men jag hoppas att jag inte har sagt för mycket om den nu. Men jag rekomenderar den som sagt. Riktigt spännande och bra!



Mitt tips: Se den!

// Elaine


Kommentarer
Postat av: en blogg om 5 systrar

elin svarar: Ja, visst är dom^^ tack!!

2012-01-09 @ 17:13:34
URL: http://systrarnabackstrom.se
Postat av: en blogg om 5 systrar

elin svarar: Ja, visst är dom^^ tack!!

2012-01-09 @ 17:13:34
URL: http://systrarnabackstrom.se
Postat av: DIANA ÖSTERBERG

Den där filmen är riktigt bra :)

2012-01-09 @ 23:53:29
URL: http://dianaosterberg.blogg.se/
Postat av: FÖRLORAT PAPPA + 2 VÅLDTÄKTER

Hej Snyggis <3

Nu har du chansen att bli DAGENS blogg hos mig, skulle verkligen vara sjukt kul om du ville vara med <3



PUUSS

2012-01-10 @ 07:08:39
URL: http://nej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0