Ännu en lång fredg i skolan är nu avklarad. Blir alltid lite deppig på fredagar när jag har tre lekitoner innan lunch och är så hungrig. Lovisa fick idag säga åt mig att se saken från den ljusa sidan x) haha. Men som Sara faktiskt säger känner man att man verkligen förtjänat helg efter att man klarat av en jooobig fredag!

Men det jag har åstakommit idag är en liten text om boken After you'd gone och sen har jag lyssnat på en typ intervju med författaren till den - Maggie O'Farell. Men nu när jag slutat läsa den boken så jag jag idag precis börjat på en ny. Den heter Never let me go som det nyligen har gjorts film på. Jag fick lära mig idag på svenskan att sånna typ kritiska framtidsböcker kallas dystopier. 





// Elaine


Kommentarer
Postat av: Lovisa

"du bor ju inte i afrika!" eller hur var det haha!

2012-03-02 @ 19:42:44
URL: http://hallplatsverkligheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0