Hej!

Idag har jag skrivit skrivdelen av nationella provet i engelska B. Sen efter det såg vi klart på filmen Die Welle på historian samt skrev några ord om det. Den handlar om en tysk klass där en lärare gör ett expriment och ser om det som hände i tyskland under andra världskriget, alltså nacismen och den starka nationalismen tyskland då hade kan hända igen. Riktigt intressant med också lite förvillande. Men bra att se för att få en någorlunda klar bild och förstå hur förintelsen verkligen kunde händ. För på något sätt måste den ju ha börjat, men hur? -har man funderat.

Efter lite engelska och lunch på det slutade jag tidigt och åkte hem i alla fall. Men sen dess har jag känt mig lite frusen så jag funderar på att ta ett varmt bad innan jag ska se på Chriminal minds. Sen tyckte jag lite synd om mig så jag köpte lite lösgodis. Det är ju ändå fredag.





// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0