Hej!

Idag har det varit en ganska lugn dag i skolan. Började den efter en liten sovmorgon med att ha en historielektion om Nazism och fascism. Vår lärare hade en liten genomgång om det och sen såg vi en gammal svartvit film som var lite en av en amerikans propaganda, men ändå visade hur diktatorerna Hitler, Japans Kejsare under den tiden och Mussolini i Italien gjorde  för att få igenom sina idéer i restpektive länder.

Sen hade jag håla ett tag och försökte mig då på en franskauppgift som gick sådär. Men efter det fick jag komma ut och röra på mig lite då vi kastade frisbee på uteidrotten. Det var kul men jag här märkt att jag blir lite väl tävlingsinriktad ibland...x) haha


När jag kom hem sen bjöds det på Spagetti och köttfärssås till middag och snart, efter att jag pluggat lite svenska blir det vindruvor framför två avsnitt av Top model 17!  :)



// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0