Om en vecka (alltså nästa lördag, den 26:e) är det dags för finalen i Eurovision Song Contest. Men redan på tisdag börjar tävlingen med semifinal 1 och semifinal 2 är på torsdag. Förmodligen visste alla om det - de som tittar på eurovision då i alla fall.

"Eurovison song contest - nörd" som jag är har jag redan skrivit vilka låtar som jag gillar men jag tänkte sätta ihop detta inlägg om vilka av alla bidrag som jag tycker bäst om, i rätt ordning. Loreen ligger såklart först för att det är Sverige men jag gillar också hennes låt. Dock tröttnade jag fort på den så har inte lyssnat på den ett tag. Men sen efter Loreen kommer Frankrike (som inte juryn i "Ínför Eurovions Song Contest" tycke om, jo Måns Zelmerlöw, men han var den enda tror jag), efter det Cypern och som 4:e bästa låt blir Grekland. Sen finns det ju också några bra men de här låtarna är verkligen bäst enligt mig.






Har ni någon favorit?

//Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0