Jag köpte ju Maybelines BB-cream förra veckan och efter att ha testat den lite tänkte jag reccencera och jämföra den lite med Garniers. 
 
Maybeline:
Konsistens - EE 
Täckande - EEE 
Doft - EE 
 
VS 
 
Garnier:
Konsistens - EEEE
Täckande - EEEE
Doft - EEEEE
 
Som ni ser är Garnier min favorit. Den hade en doft som faktiskt luktade gott (finns också oparfymerad för känslig hy), Täckte bra men kändes ändå luftig och hade en krämig konsistens. Maybelines däremot var otroligt rinnande som gör den väldigt jobbig att applicera samt att den hade en svag doft som inte var så speciellt god. Garners var också lättare att öppna och stänga då det inte var skruvkork. Därför kommer jag köpa Garnier nästa gång igen. men det var kul att testa och se vilken som var bäst. Men sen kanske det är så att jag ändrar mig...
 
Sen så kan garniers bli lite väl glänsande på mig vilket är ett minus. Har hört att L'oréales ska vara riktigt bra på så sätt och men den är lite dyrare. Kanske testar den sen någon gång ändå.
 
Någon som har en favorit BB- Cream?
 
// Elaine 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0