Här är mitt CD-omslag som jag har nämnt ganska mycket den senaste tiden. Jag redovisade det inför GK-gruppen i fredags och tog emot kritik. Den kritik jag fick höll jag med om. Vissa saker kunde jag ha gjort bättre men jag tycker ändå om mitt omslag i helhet och känner mig ganska nöjd eftersom jag la ner mycket tid på det.
 
Uppgiften var alltså att designa ett CD-omslag till en artist. Jag valde Alizée  ( En fransk artist som jag har lyssnar mycket på). Enlgit mig är hennes musik söt pågrund av hennes söta röst. Men hon har också en en tuffare sida och i många av låtar finns det en mystik. Därför valde jag att poträttera henne som en älva ute i naturen (då jag tänker på naturen när jag hör vissa av hennes låtar) men jag valde det ändå att hålla det i rosa för att göra det extra sött. Sen skissade jag först upp ett förslag, scannade in det i datorn och gjorde det i illustrator. 
 
Det jag känneratt jag kunde ha gjort bättre är placering av texten. Jag fick lära mig att man ska vara försiktigt med scripter och det jag förstår det eftersom det var svårt att få det att framträda. Men jag kände ändå att det där typsnittet passade in till stilen. Däremot kunde jag ha placerat den annorlunda och vid nästa uppgift ska jag försöka med ett helt annat typ av typsnitt. Men i frågan om mitt album skulel stå ut ur mängden i en skivaffär svarar jag ja.
 
I kategorin " Alizée" i menyn kan den som vill höra musiken. 
 
Någon som har lite kritik att ge mig? :)
 
// Elaine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0