Igår var jag som sagt till Stockholm med klassen. Vi besökte först moderna muséet och såg utställningen "Picasso vs Duchamp". Sen efter det gick Sara, Lovisa, Ninni och jag till Espresso house och åt lunch. Jag valde en varm macka med grillad kyckling och mozzarella. Den var riktigt god! Efter det var hela klassen till något som heter Hallwylska palatset vilket var en lägenhet från slutet av 1800/ början 1900-talet. Sen tillbringades timmarna innan hemfärd med att vi sprang på stan ( det blev Zara, Topshop och Mango - de affärer som inte finns hemma). Gud vad jag ville ha allt inne på Zara. Hade det varit lite billigare hade jag säkerligen kommit hem med något plagg...haha
 
Sen tänkte jag säga att Hallwylska ( väldigt kosntigt namn!) palatset var det bästa museum som jag varit på! Lägenheten var precis som som den var 1950 när ägarinnan dog. Hon hade bestämt redan när hon och hennes man flyttade dit att deras hem skulle bli ett museum och det fanns dokumenterat vad allt var och vilken plats det hade. Dessutom var det en riktigt lyxig lägenhet! Deras bil fanns också att se och innegården som ni ser på bilderna var fantastisk!
 
Däremot var utställningen med Picasso och Duschamp (den sistnämda var en fransk konstnär som jag faktiskt inte hade hört talats om tidigare) lite tråkig. Det fanns bara några få av Picassos roliga tavlor och sen så blir jag lätt yr i huvudet på konstmuseum då ljuset är så starkt och många saker är så konstiga. haha
 
// Elaine 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0