Bilder från svt.se och rymdkanalen.se
 
Det där med metoriten i Ryssland imorse kom då lägligt eftersom vi jobbar med Astronomi på naturkunskapen just nu. Jag såg de här bilderna på nyheterna nyss och jag måste säga att en sån liten sten kan vara väldigt mäktig. Det hade inte varit kul om det var här den hade fallit ner här för jag skulle inte vilja känna av tryckvågen. Dessutom är det ju en Asteroid som ska gå förbi jorden nu vid 9 (typ) och den vill vi verkligen inte ska träffa jorden. Dock är det för molnigt för att kunna se den här.
 
Hur som helst har det varit en lång dag idag. Hela eftermiddagen har jag varit så trött i ögonen att jag knappt hunnit haft ögonen öppna men jag tog mig ändå igenom företagsekonomi, religionsknskapoch naturkunskap till halv fem så deet är skönt att det är lov måste jag säga. Fast jag känner mig ändå otroligt stressad inför de närmaste veckan. Men för tillfället känns det skönt med fredagskväll!
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0