Bild från www.Momondo.se http://www.momondo.se/flyg/par/flyg-till-paris.html
 
När jag fick syn på denna tävligen från Momondo (  http://blogg.se/momondo/ )där man kan vinna en valfri resa tänkte jag genast på hur jag kan få min önskade resa till Paris att bli av, i alla fall kanske att bli av, genom att skriva dessa ord. Hur många gånger jag än säger det kommer Paris alltid att vara min drömstad. Jag vill få åka dit efter den här kursen jag läser i franska och känna att jag fått belöning för mödan. För att lära sig franska är faktiskt svårt, på alla plan. Den här hösten har så här långt varit tuff.
 
Hur som helst, skulle jag äntligen få visa min pojkvän Niclas vad det är jag pratar om hela tiden. Han skulle få besöka både Eiffeltornet, natt som dag. Se utsikten från Sacré Coeur och på samma gång strosa runt på Place du Tertre och kanske låta en konstnär måla av oss. Sen skulle vi gå längs Seine i solnedgången, besöka Champs Élysées och Triumfbågen på kvällen, köpa macarons på ett pattiserie för att bara njuta av den franska doften, atmosfären och musiken. Han skulle äntligen förstå hur vackert Paris är och jag skulle få min drömresa, tillsammans med honom.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0