Lite tankar angående filmen " The great Gatsby" som jag såg  i söndags:
 
Jag förstod mig inte på denna långa film på mer än två timmar. Jag hade bättre förväntningar efter hur populär denna film har varit. Men de sjönk då allt kändes slarvigt gjort. Det var som om regissören glömt att han redan hade nämnt vissa saker och allt bara upprepades eller hade klippts ihop i fel ordning. Musiken var dessutom mer modern hip hop än 20-tal men kanske skulle det vara charmen?
 
Secenografin och kläderna var dock det bästa. Art deco från 20- talet tillsammans med pälsar, A-linjeformade klänningar, fjädrar, pärlor och eleganta frisyrer. Perfekt! Sen var det ju en fin och bra historia i botten men som sagt levde den inte upp till mina föväntningar. 
 
Vad tycker ni andra som har sett den?  Har jag missat hela poängen med den här filmen? 
 
// Elaine

Kommentarer
Postat av: Tova :)

Jag tycker jätte mycket om den :) Tror dock mest att det är för att jag tycker att Leonardo var helt fantastisk skådespelare i den :D

2014-04-22 @ 23:41:34
URL: http://tskogstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0