Dag 4 på Gotland blev det strålande sol så vi begav oss äntligen dit jag hade längtat - till blå lagunen. Jag älskade det badet (rekomenderas verkligen!) med turkost vatten, dock var det väldigt djupt fort. Sen åkte vi upp till fårösund för att åka över till Fårö men kön till förjan var löjligt långm (ca 2 timmars väntetid). Istället åt vi lunch där begav oss sen vidare för att leta raukar som jag speciellt gärna ville se. Tillslut hittade vi ett fält vid Lergrav.Trots att de inte låg på en strand som jag hade väntat mig (Det är kanske på Fårö) så var det riktigt häftigt at se.
 
Bilfärden fortsatte sen ner längs östra kusten genom Slite och sen åkte vi in mot landet igen där vi gjorde ett kort visit vid Källunges kyrka för att se en avbildning av en spelman och nyckelharpa. Något som Niclas mamma gärna ville se.
 
// Elaine
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0