En gammal bild som jag är glad att jag tog en gång i tiden.
 
Jag kom att tänka på det här med fotografier och bloggning...
 
Jag är verkligen glad att jag har en blogg för den får mig att minnas och inse hur bra jag har det ibland, speciellt vid årsresuméer. Ju längre tiden går blir det roligare att se tillbaka på gamla bilder och minnas. Många kanske tycker att det är jobbigt att jag alltid ska dokumentera mycket här på bloggen och gärna vill ta kort men hur roligt är det inte att se tillbaka och läsa om ett minne och hur roligt är det inte om det finns en bild med som ger en en bättre bild av minnet?
 
Därför tycker jag att det är viktigt och roligt med att ta bilder. Ibland kanske jag glömmer bort att leva för tillfället då men jag tror faktiskt att det går att göra det också. Bilder gör för mig minnena tydligare och man fångar dagen. Därför är jag otroligt glad för att jag har bloggat varenda dag i ca 5 år och har massa bilder att se tillbaka på. Oftast så är jag dock inte med på många bilder eftersom att jag alltid är den son fått vara fotografen. Men men, det är ändå ett minne.
 
Så jag tycker alla borde testa på att ha en blogg, för sin egen skull och sen tycker jag man borde försöka komma ihåg kameran för man kan komma att tacka sig själv om några år. Ibland får man inte heller försöka bli så rädd när någon tar fram kameran (även om jag också ska erkänna att jag ofta blir det eftersom jag inte är fotogenisk) men var glad att någon vill minnas det ögonblicket med dig! 
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0