Igår fick jag två frågor från en ny läsare (Himla roligt att du hittat hit och hoppas att du fortsätter kika in! )
 
Frågor:
Har du vart i Frankrike, vart i sånna fall?
Kan du tala franska? :)
 
Svar: Jag har varit i Paris en gång, men det är fyra år sedan i maj, när jag var 14 år. Då besökte jag Eiffeltornet, Triumfbågen, Sacré Coeur och shoppade i forum hallarna. Innan jag åkte dit hade jag en så stark känsla av att jag bara var tvungen att åka dit, en dröm helt enkelt. Samma kärlek för landet känner jag än idag. Det går nästan inte att beskriva. Jag hoppas att jag kommer dit snart igen.
 
Till den andra frågan: Jag har läst franska sedan i 6:an (Det här är alltså mitt 6:e år kan man säga).Dock läste jag det inte sista året i gymnasiet. Men i höstas tog jag upp det igen och började läsa en kurs i franska på universitetet, vilken jag fortfarande läser. Jag kan ändå inte säga att jag kan prata flytande franska eftersom det är så mycket som ska till om man ska kunna föra en diskussion på franska. Både intonation, betoning, ordföljd och bindning ska vara rätt och jag har tyvärr ett alldeles för litet ordförråd. Men jag kämpar på och visst kan jag en del fraser och uttryck. Men flytande kan jag dock inte men mitt mål har alltid varit att komma dit någon gång.
 
// Elaine

Kommentarer
Postat av: emilia

sv; ja ellerhur :)

2014-01-30 @ 12:04:07
URL: http://avemilia.blogg.se
Postat av: MADDISENJ.SE

Tack för din fina kommentar <3 Jag älskar Paris, har varit där två gånger

2014-01-30 @ 12:08:51
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0