Igår fick jag reda på att jag klarade den svåra grammatiktentan i franska som jag skrev förra fredagen. Det kändes otroligt skönt och jag är stolt över mig själv för jag trodde faktiskt nästan att det var omöjligt att klara den. Så har jag aldrig kännt över en tenta. Även om högskoleprovet också var svårt men där behöver man ju inte passera en gräns för att bli godkänd...
 
Jag har lärt mig mycket av den här tentan. Dels grammatiskt och hur viktig grunden är men dels också mycket nytt. Sen har jag framför allt lärt mig att det går, även när det är som mörkast och jag har börjat förstå hur det är man pluggar på universitet. Det tog ett tag men jag tror jag börjar förstå. Dock vet jag inte om det är plugga som jag vill fortsätta göra... Univierstietet är verkligen riktigt svårt och jag tycker alla är duktiga som klarar av det.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0