http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21694099.ab
 
Iförrgår uppmärksammades ett youtube-klipp där en Essena O'Neil med 700 000 följare på instagram meddelar att hon ska sluta med sociala medier och säger: "Största delen av min tonårstid har gått åt till att vara beroende av sociala medier", "Sociala medier är inte på riktigt", 
"Jag är tjejen som hade allt och jag vill berätta att ”ha allt” på sociala medier betyder ingenting i det verkliga livet. Allt jag gjorde var arrangerat och tillfixat för att få fler likes. Allt jag gjorde, gjorde jag för att få visningar, likes och följare ".
 
Vad jag vill säga om det här är att jag tycker att det är bra att någon vågar sätta stopp för det här för det skapar en sådan otrolig stress. Det är bra att någon vill erkänna att den inte har det där perfekta livet som den ser ut att ha. Jag själv blir påverkad av mångas perfekta liv på instagram och Facebook. Men jag förstår också att jag kanske själv bidrar till den hetsen. Jag menar inte att har det och att jag tror att någon ser upp till mig men jag är rädd för att jag ibland kanske romantiserar mitt liv. Menjag hoppas inte att min blogg framställs så, därför försöker jag skriva när jag mår dåligt. Förstår ni vad jag menar eller skriver jag emot mig själv?
 
Hur som helst är det sjukt hur beroende av sociala medier och uppmärksamhet vi har blivit. Varför måste vi tävla om likes och visa upp det perfekta livet? Här i min blogg vill jag visa upp delar av mitt liv - min kärlek för design, kläder och franska men också mitt liv, med mina mål och mina utmaningar de jobbiga dagarna och de bästa dagarna. Sen eftersom jag älskar att ta bilder och blogga kanske mitt liv ser mer romantiserat ut än om jag inte hade gillat det. Hur som helst så tycker jag att alla ska ha i åtanke (ink mig själv) att ingens liv är perfekt.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0