Andra dagen i Berlin var och besökte konstnären "Veronica Browall"  i hennes ateljé. Hon hade också gått på min skola men bor numera i Berlin. Efter det och lunch besökte vi ett galleri med samtidskonst och sen åkte vi tunnelbanan till den lyxiga shoppingatan  "Kufurstendamm" och där vidare in på en tvärgata till Kätte Kollwitz museum. Sen var "skoldagen" slut men vi var några som åkte vidare till en seconhandaffär som hade kilopris. Stort var det!
 
Efter det var vi alla helt slut men jag hoppde själv av tunnelbanan vid Alexander Platz och fick därmed se TV-tornet (jag hade också önskat att åka upp i det egentligen) och sen gick jag en sväng på Primark. 
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0