Även om jag kanske borde ha lämnat Berlin bakom mig nu så tänkte skriva några ord om resan:
 
Jag var dit med min konstklass (för en månad sedan). Syftet med resan var att vi skulle se konst och inspireras utav det till projektet som vi håller på med nu. Vi skulle bo på ett hostel men jag valde som sagt att på bo ett hotell och några andra valde att bo på ytterligare ett tredje. Även om jag bodde på ett hotell själv gick det mycket bättre än jag hade trott.
 
När det kommer till konsten var det intressant men att från 9-4 nästan varje dag matas med konst blev jag ganske mätt på det ganska fort. Så efter det ville jag shoppa och se sevärdigheter. Dock fick jag som tidigare nämnt åka själv och shoppa och själv åka till Brandenburger tor en kväll efter en gemensam middag. Men det gick bra och det var skönt för hade jag inte fått åka på det som jag själv också ville hade jag inte kommit hem så glad.  
 
Men trots det känner jag inte att jag fick se allt som jag ville i Berlin. Det finns till exempel fler kyrkor som jag bara såg en liten skymt av. Sedan hade jag också velat promenera i en park. Vid Potzdamer Platz skulle det också finnas en stort köpcenter som hette "Mall of Berlin". Så jag vill nog ge Berlin en till chans om några år. Men jag är ändå supernöjd att jag åkte med på resan. Men det var också en utmaning. Jag kände mig myckt mer säker när Niclas och jag var i både London och Paris men det handlar ju om att jag är van att någorlunda vad det står på alla skyltar och sådant. Men jag klarade ju mig ändå på min engelska. 
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0