Samma kväll som terrorattackerna i Berlin i våras. Folk som tänder massa ljus vid Brandenburger Thor och en man som spelar en dyster stämma på fiol.
 
Jag såg precis att det var en misstänkt terrorattack i Berlin igårkväll. Vad jag läste om den verkar den likna den i Nice i somras. Jag minns när jag var i Berlin i våras och jag fick meddelandet om terrordåden i Bryssel samma dag. Fast jag var i ett annat land blev jag rädd och det kändes som att det inte var oväntat skulle ske i Berlin bara några dagar senare. Mycket var det rädslan över att flyga hem några dagar senare eller att åka tunnelbana själv  - som jag ändå gjorde.  Hur som helst hände det inte mig något och Berlin något då. Men nu har det hänt igen.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0