Ur Aftonbladet.se (10/11-16)
 
Hejsan! Då var denna helg över och också jobbandet för denna helg. Det blev tredje helgen i rad men i och med att jag började skolan i torsdags kändes det som att det inte blev för mycket att jobba i alla fall. Men vi får väl se hur jag känner i slutet av nästa vecka...
 
Jag läste förresten om min generation - 90-talisterna, idag i Aftonbladet.. Jag gjorde också ett test som visade på att jag faktiskt är 90-talist. Det var ganska så kul. Hur som helst står det att vi tvingas växa upp fortare och har det tuffare än tidigare generationer. Att få ett jobb och att få flytta till en egen lägenhet är svårt och en  dröm för många.
 
Sen fanns det även en intervju med två unga föräldrar som säger "vi har mer energi än de som skaffar barn sent" (Sista bilden). Där vill jag inte hålla med. Men jag menar på att den där stressen som jag känt i från samhället det senaste året verkar vara bekräftad. 
 
Det var dagens tanke.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0