Marina Abramovic
moma.org
 
 
Idag har jag haft skulptur och gått igenom hur man gjuter i gips (på ett sätt), steg för steg. Det var otroligt mycket att tänka på och jag kände mig genomöst av information som jag inte ritkigt kunde ta in. Så innan lunch var min hjärna otroligt slut men sen efter lunch fick vi i alla fall lämna teorin och övergå till praktik. Med andra ord  så fick vi provgjuta tillsammans lite. 
 
Sen innan middagen såg vi på filmen om performancekonstnären Marina Abramovic (Väldigt intressant men inte min typ av konst för 5 öre). Efter det var det pizza till middag och efter det har jag i sin tur suttit och läst på i två timmar om en konstnär från modernismen - Umberto Boccioni. Så nu har min gärna varit igång i 11 timmar och jag tänker med det ta lite välförtjänt kväll.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0