Jag har nästan aldrig haft något smeknamn tidigare geonom åren. Dock är jag van att vissa uttalar mitt namn annorlunda än vad jag gör. Jag säger som britterna "Elejne" (försöker stava som det låter på svenska) men vissa säger "Elajn" och "Elene". Men det gör mig absolut ingenting - jag reagerar ändå. Men sen har jag några smeknamn som har kommit upp på sista tiden, som Niclas har börjat kalla mig. Jag vill helst att han kallar mig "Elaine" ute offentligt men när jag är hemma kan det bli dessa:
 
"Gnällaine" - När jag är gnällig och lite sur. När han säger det förstår jag att jag kanske gnäller lite för mycket.
"Mummlan" - När jag pratar otydligt och lite barnsligt.
"Honeybee" - När  jag varken mummlar eller är gnällig. 
"Lainee" - Samma som Honeybee. Jag har även för mig att Niclas pappa/föräldrar brukar säga så?
 
Sen har vi mitt sista smeknamn som är "Gaine". Det var min lillebror som sa så när han var liten och inte kunde säga "Elaine" och detta kan mamma använda än idag. Gulldigt tycker jag.
 
Så ja välj vilket du vill. Honeybee får dock bara Niclas säga. Haha
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0