I måndags (första dagen i Berlin) lyfte planet till Berlin ca 10.15 med tio minuters försening. Så ungefär klockan 12 var jag på tysk mark. Sen vid 14 checkade jag in på hotellet och vi 15.00 samlades vi alla (jag åkte med min konstklass, om jag inte har nämnt det tidigare)  för att åka till Brandenburger Thor och förintelsemounumentet som är gjort av arkitekten Peter Eisenman. Vi gick där en stund och kände av stämingen (fler bilder kommer) och sen åkte vi vidare till Berlin muren. Det var en grå dag och tunga ämnen från Tysklands historia men viktigt att se.
 
Efter detta och flygningen var jag riktigt trött så jag somnade tidigt på hotellrummet.
 
// Elaine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0