I Berlin bodde jag på ett hotel som hette Circus Hotel och låg vid Rosenthal Platz - nära Alexander Platz och Tv-tornet som ni ser på en av bilderna ovan. De andra bodde på Hostelet med samma namn tvärs över gatan (andra bilden) som var jättefint men jag valde sen innan att bo själv på ett hotell. Det var inte för att jag kände mig "finare" än någon annan utan för att vet med mig att jag inte skulle ha lätt att sova annars (när man delar rum med 8 andra pers). Vilket jag behöver för att orka med dagarna.
 
Hur som helst trivdes jag jättebra på Circus hotell. Månda produkter och deras affärsidé var ekologisk, super trevlig personal och fin inredning. Mitt rum kanske inte var det finaste men sängen var superskön och badrummet riktigt fint sen så var det ju så skönt att allt var mitt. Det var värt de extra pengarna.  Dock var det enda negativa, men som man får räkna med om man bor i centrum, att det var högljudt från gatan utanför. Spårvagnen lät rejält när den åkte förbi.
 
Men jag rekomenderar definitivt detta hotel om man ska åka till Berlin. Vill man bo på vandrarhem verkade som sagt "Circus Hostel" också mysigt.
 
// Elaine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0