Den här helgen har varit tung. Mycket har det att göra med att jag alltid blir lite nedstämd den här månaden och tiden på året. Sen att jag bor själv en bit bort från alla och sen att det är matte och hållfastighetslära fram till jul nu (inte mitt starkaste ämne men jag vet att jag måste gå igenom det) och jag försökte plugga både igår och idag utan framsteg.
 
Dessutom var jag hem igår och tittade på nya glasögonbågar till Robin med honom och mamma. Sen var vi till mormor och hälsade på. Ingenting var jobbigt eller tråkigt i sig och jag har faktiskt haft dåligt samvete att jag inte hälsat på mormor på ca 1,5 månad.  Men jag hade glömt hur jobbigt jag tycker att det är att se folk bli äldre och sämre. Jag känner mig hjälplös samtidigt som jag vet att jag inte kan göra mer än jag gör och ingen annan heller. Man blir bara trött på samhället och hur allt ska vara. Men mormor blev glad av att se mig och jag blev glad över att se henne och hon mig.
 
Hur som helst känns det bättre nu.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0