Oktober 2016 började med att fira mitt körkort med tårta hos Niclas och en fin middag hemma hos familjen. Sen var det också 95-årskalas för min granne.och "extramormor". Hösten började smyga sig på och Niclas började komma och hälsa på/bo hos mig ibland, mer och mer.. Så jag fortsatte jag tvinga ut Niclas på massa höstpromenader och shoppingturer i regnet. Jag åkte även hem ibland för att kör lite bil. Sen hade jag eximation utav första kursen "Designprocessens grunder" som efter två stressade dagar gick bra. Nästa kurs började sen med verkstadsarbete där vi gjorde pennställ, t-lnjaler och modellbilar.  I sluet av månaden var det halloweenfest på skolan så jag improviserade mig till en älva och sen fyllde Robin 20 år vilket firades med att familjen, Carina och Niclas, gick ut och åt en vrakmiddag.
 
 
 
 
November 2016 började med att jag blev dunderförkyld och hängig vilket höll i sig hela måndaden.Snön vräkte ner jättemycket redan första dagen på November, samtidigt som mörkret började komma allt fortare. Dessutom började vi med matte och meknaik i kursen vilket gjorde allt ännu lite svårare än förrut. Så allt detta gjorde mig riktigt nedstämnd under hela månaden. Men Niclas och jag firade vår 6-årsdag med bio för att pigga upp det hela lite fast det var allhelgona. Sen började med kroki i skolan som blev ett kärt återseende (från ivårs på Wik). Men sen försvann snön lagom till advent och invigning av en julbock. 
 
 
Decmber 2016 och sista delen innehöll en klippning, skissande och prototypande av en Schackpjäs i skolan parallelt som mekanik och hållfastläran rullade vid sidan om. i 2,5 vecka, precis innan jul, var jag helt inne i plugget för att sen kunna ta lite julledigt. Därför satt jag en del i biblioteket för att kunna fokusera. Men jag lärde också käna de i klassen lite bättre genom en "After work" en fredag och julmys med julklappsbyte i mitten av månaden.Sön, kom och gick och lagom till jul fick vi ett projektarbete. Men när jag väl kom hem föll jag lätt tillbaka  in i gamla vanor så det blev inte mycket pugg under julen. Jag firade jul hos Niclas dagen före och hos mormor på julafton. Sen träffade jag även faster och farmor och passade på att köra lite bil när jag kunde. I mellandagarna blev det en del strosande på stan och "catching up", både med Amanda och Frida. Niclas såg jag en bra del också. Sen firades nyårsafton på Markus jobb tillsammans med honom, Niclas och Frida efter en nyårsmiddag hos Niclas.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0