Idag har jag haft den fjärde och sista lektionen i skissteknik. Det har varit toppar och dalar och även om jag förstår principen så är det fortfarande svårt. Jag som trodde att konstskola skulle förbereda mig för detta men grunderna i koki och skissning är helt annorlunda. Men någongång (ska det) och hoppas  jag att mina hjärna och muskelminne fattar grejen. För just nu blir jag så trött utav att koncentrera mig på detta hela dagar. Idag var jag som vanligt helt slut efter 6 timmars skissande. Sen ska vi ju ses inte heller glömma att jag var lika förvirrad när vi hade arkitektur i gymnasiet för 5/6 år sedan.
 
Övet är några grejer (med filter på fotona) som jag har gjort den senaste veckan och slutet på månaden.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0