Idag är det ett år sedan jag åkte till Berlin med min konstklass från Wiks folkhögskola. Jag är verkligen glad att jag gjorde den resan även om jag aldrig kännt någon riktig dragning till Berlin. Men det var en fin stad och sorglig, men intressant och viktigt att se.
 
Förrutom massa konstmuseum ateljébesök och uställningar besökte vi historiska plaster som Berlinmuren, Förintelsemonumentet, Brandern Burger Tor och Checkpoint Charlie. Jag själv var och såg Tv:tornet vid Alexander Platz samt Brandenburger tor på kvällen men tunnelbanan. Där kände jag mig modig i och med att jag inte kan tyska.
 
Hur som helst försöker jag leva vidare på denna resa även detta år nu när jag är student på riktigt. Men jag som älsar att resa har svårt att låta bli i tre år...
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0