I helgen var jag som sagt på martmarknad och handlade Macarons av fransoser. Jag är för ovan för att prata franska rakt igenom men jag älskar att låtsas vara i Frankrike och lyssna på dem och artigt säga "Bonjour" så nasalt jag kan och tacka ordentligt, samtidit som jag blir kallad för "mademoiselle". 
 
Annars är det ju bara här på bloggen och på instagram som jag kallar mig det. Haha. Speciellt roligt är det att de fransoser som befinner sig i sverige verkar tycka att det är roligt att man försöker och faktiskt uppskattar det. Det har jag inte riktigt upplevt när jag har varit i Paris. Jag antar att de blir mer ödmjuka när de inte befinner sig i sitt eget land?
 
Hur som helst var favoriten för den här gången den blå med smak av marshmallow. Tätt följt av den lila med blåbärsmak.
 
// Elaine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0