Bildresultat för sara kristofferssonBildresultat för karin ehrnbergerBildresultat för karin ehrnberger
 
Första bilden : Sara Kristoffersson
Bildkälla: Smålandsposten.se
Andra och tredje bilden: Karin Ehrinbergers och hennes exjobb i normkritiskt design.
Bildkälla: Expressen.se
 
 
Efter dagen i Stockholm i fredags har jag varit tillbaka i skolan och med näsan i böckerna. Jag ångrar mig nu att jag inte pluggade lite mer över jul (trots att jag höll på med en skrivuppgift på julafton) för jag har legat efter. Så jag försökte läsa ikapp hela helgen. Men jag försöker behålla lugnet fast att hemtentan är på fredag och jag nyss förstod att jag inte kommer kunna skriva på måndag på dagen som det var sagt tidigare pågrund av att nästa kurs börjar då. 
 
Hur som helst har jag varit på två intressanta föreläsningar både igår och idag. Igår kom Sara Kristoffersson, professor i designhistoria på konstfack och gav en riktigt bra och passande föreläsning om designhistoria och IKEA - som hon skrivit en bok om. Sen idag kom Karin Ehrnberger, utbildad industridesigner från Konstfack  och (Doktoranerade på KTH) och pratade normkritisk design. Det var också väldigt intressant. Utställnigen som vi såg på ArkDes i fredags har bl.a hon ställt ut.
 
Så trots att jag har massa att läsa så är jag välldigt glad att jag fick chansen att lyssna på dem båda.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0