Den här första veckan på året har varit omtumlande. Precis som när jag åkte hem innan jul var det en omställning att vänja sig vid att vara själv igen.Jag har inga problem med det egentligen men jag lever så mycket för skolan när jag är själv att jag byter livsttil och det blev så tydligt på nyråsdagskvällen när jag helt plötsligt var själv igen. Dessutom kände jag hur stressen slog till för jag har otroligt mycket att göra i skolan så jag har jobbat kvällar i verkstaden och gjort klart pluggkompleteringar från innan Jul nu över helgen. Så jag har liksom gått in i en stressdimma. Tillsammans med alla tankar inför det nya året (jag är ju en person som övertänker) blev det också mycket med alla nyårslöften och ångesten inför exjobbet och framtiden gjorde sig påmind igen när 2019 faktiskt kom. 
 
Niclas och jag har dessutom fått en rolig nyhet den här veckan men som jag också har svårt att ta in vilket också har fått hjärnan att gå på högvarv. Det är näligen så att vi äntligen kommer att få flytta ihop när skolan är över. Detta har jag längtat efter hela förra året så det känns ju otroligt kul att det kommer bli av i år men det är också skrämmande eftersom jag har ett kontrollbehov. Jag vet att det kommer bli jättebra och att saker löser sig men jag är bara en orolig typ och har svårt att tro det förrens det är dags.
 
Hur har er första vecka på året varit?
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0