Jag har haft en sån seg vecka. Hjärnan har på något sätt inte återhämtat sig från förra kursen så det blev en sen första vecka och start på exjobbet. Förrutom att jag har kommit igång med träningen då och gått på tredje träffen i stresskursen. Faktum är att jag tränade både i måndags, tisdags och ikväll. Sen promenerade jag dessutom en halv mil runt stan idag.
 
Jag är så glad över att jag stressat ner och speciellt kommit igång med träningen. Dock har jag fått dåligt samvete över det - speciellt när man träffar andra som stressar. Men jag skulle behöva hitta en balans mellan träning och plugg. Det är något som vi pratade om på stresskursen - livskompassen. Men det är som att träningen behöver lite extra utrymme ett tag för att det ska bli en vana igen. Men behövs det också tid för att exjobbet ska bli rutin.  Jag kämpar alltså med två nya vanor.
 
Förrutom att grubbla över livet har jag varit på invigning av Innovation Hub på stan och lyssnat på en rolig föreläsning av Samuel West - Skapare av Museum of failure och doktor i innovation.
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0