Här kommer en bild på Niclas som jag äntligen har rittat klart. Har hållt på med den från maj/juni någong gång. Så alltså ett halvår. Eller för att vara mer exakt blev jag klar med den någon gång i sommras. Dock blev jag aldrig riktigt nöjd men munnen så jag har hållt på och fila på den lite från och till. Det var väldigt frustrerande..haha. Nu när jag ser resultatet tycker jag både att det är likt Niclas men också inte. Vissa drag finns där och vissa saker skulle behöva förbättras. Men jag klarar inte av att sudda nu. Jag har stirrat mig blind på den så tror inte att jag kan förbättra något. I så fall får jag börja på en ny. 

Men jag vill ändå visa upp mitt arbete. Det här är ju en av fyra bilder som jag ritat i år. Jag som bestämde mig för att rita massor i början på året. Det var mitt nyårslöfte och jag tycker inte att jag höll det så bra. Men ja fyra teckingar ( varav en ritat i skolan) är ju alltid något. Jag ska inte klaga på mig själv. jag är faktiskt riktigt nöjd men ögonen. Jag tycker att jag har fångat Niclas isblåa ögon, även om itne förgän finns på bilden. Han kunde kanske sett lite gladare ut som han alltid annars gör. Men ja som sagt, jag har försökt för mycket på den fronten så jag är tllräckligt nöjd för att inte sudda en hundrade gång. haha







Jag vågade mig inte på att skugga och göra allt grått som ni ser. "Basic" känns lite som min grej ändå - att jag bara ritar ansiktsdragen vill säga.

Ni som känner Niclas. känner ni igen honom en aning?

// Elaine

Kommentarer
Postat av: Niclas

naaw :) <3 <3

Fattar inte hur du kan vara så duktig ;) <3 <3

2011-12-19 @ 20:02:39
Postat av: Isabelle

väldigt likt! :)

2011-12-20 @ 16:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0