Outfit 26/6-18 Knallrosa & Krans i håret

Klänning - Lidl / Skinnjacka - Dorothy Perkins / Skor - Din skor / Krans - Cubus / Solglasögon - H&M

Här är min outfit ifrån i tisdags (farmors födelsedag) och i onsdags. Jag var tvungen att använda krans en gång till. Den passade så bra till klänningen.

Juni 2018

Juni har varit en fullspäckad månad med roligheter. Jag som inte trodde att det kunde bli bättre än Maj trodde ett tag att Juni skulle bli bättre,men sen gick mormor bort. Så sedan dess, den 13 Juni, har det varit en konstig tid. Även om tiden före också var jobbig. Så trots att det varit min semestermånad och därmed alla roligheter som jag listar att jag gjort här under, har mina tankar varit hos mormor hela måndaden. Jag ska dessutom på tacksägelse imorgon.

Men i Juni har jag:
  • Ätligen fått sommarlediigt från skolan.
  • Hälsat på mormor mycket innan hennes bortgång.
  • Firat Niclas födelsedag.
  • Varit på Ellens prästvigning i Domkyrkan.
  • Provjobbat och gått på kurs inför årets sommarjobb.
  • Hälsat på djuren på landet, hos Niclas förädrar.
  • Häslat på Niclas brorsa i Malmö.
  • Besökt Köpenhamn.
  • Ätit på Pinchos i Malmö.
  • Klippt mig.
  • Tjuvstartat midsommar hos Josefin och Ian.
  • Firat midsommar med släkten hemma och hos Niclas föräldrar på landet.
  • Besökt Falun och utställningen av Högströmsgitarrerna.
  • Ätit middag i Högbobruk.
  • Ätit på Albertina i Skärså.
  • Sett Ocean's 8 på bio.

Slut på resandet

Det har varit endel resande den senaste tiden men nu ska jag landa och bara vara innan min jobbperiod drar igång resten av sommaren.

//Elaine

28/6-18 Lunch i Skärså

Igår gjorde Niclas och jag en liten roadtrip i Hälsingland. Först med ett litet stopp i Bollnäs och sen målet: Lunch i Skärså. Jag har ätit på restaurangen Albertina förut och det var bättre än jag mindes det. Det var så lugnt och harmoniskt där vid fiskeläge och maten var väl värda pengarna.

Sen stannade vi i Söderhamn på vägen hem. Trots att jag kan tycka att det blir för långt från och till är verkligen Hälsingland mitt favoritlandskap. Nostalgi är det också från sommarens när man var liten.

Hungriga killingar

Så hungriga dessa killingar var! Gräset var grönare på andra sidan helt enkelt.

27/6-18 Roadtrip till Falun

Igår gjorde Niclas och jag en roadtrip till Falun. Där gick vi på museet för att se Hagströmsgitarrerna. Sen kollade vi in stan lite och köpte Rättviks glass. Viol och körsbärssmak VS Choklad och candycake. Så olika smak har vi.

Sen stannade vi i Högbo bruk och åt middag vid kvarnen.

Semester - snart börjar jag jobba.

By Malina

Product image RosaliaProduct image Isa DressProduct image Benito Leather JacketProduct image Idalia TopProduct image Camelia TopProduct image Idalia TopProduct image Rosabella BlouseProduct image Leonora WrapProduct image Marissa

Älskar dessa skapelser från Malina!

Shopping i Malmö

Allt detta hittade jag på under min shoppingtur i Malmö. Men jag köpte inget av det på bilderna, även om det var nära med vissa saker. Silverskorna kostade bara 149 kr på  nyöppnade (öppnade på lördagen) Afound (Ska ha öppnat i Stockholm också) men jag köpte istället en annan sak därifrån... Jag visar då småningom!

25-26/6-18 Kvällsjobb & Farmors födelsedag

Igårförmiddags tog jag sovmorgon och solade på balkongen. Sen var det dags för mig att åka till nya jobbet och jobba kväll.

Idag trodde jag att jag skulle återuppt balkonghänget men jag hade ont i huvudet hela förmiddagen. Men det släppte tills att vi åkre över till farmor och firade hennes födelsedag.

17-17/6-18 Sista dagarna i Malmö

De två sista dagarna i Malmö (söndags och måndags förra veckan) hade vi inte så mycket planerat mer än att hälsa på Niclas bror och flickvän. Han flyttade ner dit förra sensommaren så anledningen till att vi åkte dit var för att jag inte hade sett hur de bor än. Därför umgicks vi med dem hela söndagen. Vi åt lunchbuffé vid triangeln men det blev kortvarig då fiskmåsarna höll på att sno maten. Efter det åkte vi till EMPORIA en kort sväng och sen tog vi en glass och promenad i Pildammsparken. Efter det gick vi hem till dem och blev bjudna på middag där.

Sen på måndagen åt vi en sista hotellfrukost och sen begav jag mig ut på en morgonpromenad själv, till ett H&M outlet (där skjutningen sen på kvällen ägde rum). Efter det checkade vi ut och fördrev sista tiden i Malmö i några butiker och lunch på MAX.

Outfit 23/6-18 Midsommardagen 2018

Tröja - H&M / Jeans - Gina Tricot / Sandaler - Skopunkten / Krans - Cubus

Jag är en sån som passar på att bära kransar medans jag kan, Helst hela sommaren men framför allt på midsommar. Därför var det inget undantag på midsommardagen då jag hade på mig detta.

16/6-18 Lördagskväll i Malmö

Förra lördagskvällen i Malmö, efter en dag i Köpenhamn, bestämde vi oss för att äta middag i Malmö istället. Det blev Pinchos och denna gång var en av de godaste gångerna som jag ätit på Pinchos. Jag fick prova en ny drink, pasta pesto och löjrom.

Pinchos låg precis vid St Petri kyrka så jag passade på att ta ett kort utanför.

Min midsommar i bilder

Outfit 22/6-18 Midsommarafton 2018

Klänning - VILA / Örhängen, Armband & Krans - Glitter / Sandaler . Skopunkten

Årets midsommaroutfit blev inte som planerad pågrund av kylan och regnet. Men passande nog hade jag köpt den här klänningen för ett tag sedan. Långärmat kändes rätt.

Tigge och hans kompis

Tigge har fått en kompis som ser ut som hans bror/tvilling. Jag har svårt att skilja på dem ibland.

23/6-18 Midsommardagen

Idag har det varit en lugn dag med sen frukost hemme med mamma, pappa och Robin som förr i tiden - lite nostalgi. Sen blev det rester till lunch, fika med Niclas och janssonsfrestelse till middag. Andra midsommarmåltiden med andra ord. Trots en kvällspromenad efter middag med pappa och Robin (när solen kom fram) mår jag illa (bokstavligt talat) efter allt socker och ser fram emot att äta nyttigare i veckan.

22/6-18 Midsommaraftonskväll

Igårkväll, när solen äntligen kom fram, blev det verkligen en riktig midsommaraftonskväll. Istället för att gå i hagen och plocka sju sorters blommor hälsade jag på mer än sju djur - får, grisar, ankor, katter och pudlar. iklädd blommig klänning och blomsterkrans.

När jag om dit satt också Niclas mamma och spelade nyckelharpa. Kan det bli mer midsommar? Jordgubbstårtan var dessutom som grädde på moset.

22/6-18 Midsommarafton 2018

Igår spöregnade det hela förmiddagen. Så på dagen fick vi sitta inne och äta lunch och fika då släkten kom på besök. Men sen på kvällen sken det åkte upp och då åkte jag över till Niclas föräldrar och släkt en stund. Där bjöds det på midsommartårta.

Outfit 21/6-18 Dagen före midsommar

Klänning - Från Josefin / Cardigan - Only / Örhngen - Gina Tricot /Krans - Glitter

Jag tjuvstartade även midsommarafton i klädväg igår. Men att jag har blommor på mig hör ju inte till ovanlighetens skull heller.

Outfit 16/618 Rosa klänning & Beige skinnjacka

Klänning - Chica London / Jacka - Freeuent /  Örhängen - Glitter / Sandaler - Duffy / Solglasögon - H&M

Den här outfiten hade jag på mig i lördagskväll när Niclas och jag var ut och åt i Malmö.

21/6-18 Tjuvstartat midsommar

Ikväll har jag tjuvstartat midsommar hos Josefin och Ian. Stackars Josefin opererades för blindtarmen i slutet på förra veckan men innan dess hade hon gjort en kaka. Så vi hade turen att få smaka på den och sen också få (som alltid) en gudomlig middag. Hon fick en midsommarbukett också.

Outfit 20/6-18 Rockigt i rosa och guld

T-shirt - Only / Shorts - H&M / Örhängen - Glitter / Solglasögon - H&M

Här är min outfit från igår. T-shirten köpte jag i Köpenhamn (rea) och shortsen på H&M outlet i Malmö.

20/6-18 Spontanklippning

Idag har jag varit och klippt mig på förmiddagen. Sen har jag varit till en butik som hade utförsäljning, träffat på en gammal arbetskollega och handlat. Sen försökte jag sitta ute på balkongen med ett glas hallonvatten men det var inte särskilt behagligt. Om det lika gärna ska blåsa och vara kallt kan det lika gärna regna tack!

Annars har jag landat från resan i två dagar nu.

16/6-18 Köpenhamn

I lördags tog vi tåget över till Köpenhamn. Det slutade med att vi promenerade över halva stan (nästan en mil), från stationen till lilla sjöjungfrun. Vi började att promenera längs ströget (shoppinggatan) till Designmuseum. Där fick jag se massa kända designstolar och köpa en souvenir bl.a. Eftersom att det vid det laget inte var långt till lilla sjöjungfrun gick vi dit igenom en park. Det var verkligen absurt över hur mycket människor som försökte få sih en selfie med statyn - så mycket turister. Därför traskade vi fort tillbaka till nästa turiststopp istället - Ny havn. För att komma bort från alla klungor med människor sätt vi oss vid en bar där för att istället betrakta alla och vila fötterna. Vilket var det mysigaste.

Påvägen till Ny havn hamnade vi också utanför amelienborg, kungahuset och en marmorkyrkan. Vi såg också många andra pampiga byggnader och kyrkor.Tivoli såg dessutom väldigt mysigt ut men vi orkade inte med det och det kändes för dyrt att gå in med tanke på att vi inte är några karusellmänniskor.

15/6-18 Fredagkväll i Malmö

Vi kom fram till Malmö på eftermiddagen i fredags, efter en resa på 7 timmar. Därför kunde vi direkt checka in på hotellet och sen ge oss ut på upptäcksfärd i stan. Vi åt Max till middag på stortorget och sen tog vi en promenad ut till Ribersborgstranden för att se havet. Jag kände mig ungefär som Mr Bean (Mr Beans semester, slutet) när vi äntligen kom fram till havet. Påvägen stötte vi på både, Malmö hus, andungar och harar. Men efter den långa promenaden och efter hela resan var vi trötta.

15.18/6-18 Hemkommen från Malmö och Köpenhamn

Hej!

Jag har kopplat bort helt de senaste dagarna för jag har varit semester! I år gick den till Malmö och Köpenhamn. Bilder kommer men för att sammanfatta det lite kort har jag besökt Köpenhamn över dagen och hälsat på Niclas bror Matte och Ellinor för att få se hur de bor. Dessutom var det första gången som jag var i Skåne och Malmö. Jag kan konstatera att resan med tåg gick fortare dit än hem(kändes det som) och hem kom jag igårkväll vid kl.22.. Därför har jag bara sovit och landat men jag ska börja packa upp och städa under dagen (och sitta i solen) så nu blir det reseinlägg här framöver.

Hur som helst var det skönt att komma ifrån allt annat för en stund. Men efter en intensiv helg och förra veckan med mormor är jag ändå trött nu.

By Malina - Fiore

Product image RosannaProduct image RosaliaProduct image MimiProduct image Blanca
Product image Alvina SwimsuitProduct image Cara Bikini TopProduct image Inez

Product image Andrea
Bildkällor: By Malina

Jag bara älskar det här mönstret från By Malina! Nu är det dessutom 30 % på många plagg i mönstret på bymalina.com.

Gul blus med volanger

Gina Tricot 79 kr (ord. 250 kr)

Den här blusen är just nu på rea hos Gina Tricot för 79 kr. Jag älskar den knallgula färgen och jag volangerna! Jag invigde den på nationaldagen.

6 Överdelar från Lindex

Jag känner att jag behöver tänka på annat - och därför blir det att jag vänder mig till kläder...

Äntligen är det reatider igen! Här är mina favoriter från Lindex. Den eviga och blå skjortan har jag (också fyndat på rea). Den gula tröjan liknar min gula tröja från Lindex förra året. Gult har verkligen varit en favorit sen förra året.

Terapi på landet

Jag kände att jag behövde få vara och bära träffa lite djur idag efter en jobbig gårdagen. Så jag vände mig till Melvin, Zingo och grisarna. Terapi

Lilla mormor

Nu har mormor fått frid. På samma datum (13:de ej samma månad) som morfar men tre år senare. Tre år av oro.

Jag är så glad att jag fick vara där. Jag är glad att magkänslan så åt mig att åka dit. Jag tror att hon förstod att jag var där och att hon har fått träffat morfar och alla andra nu.

Badkläder Sommaren 2018

Twilfit 548 kt / Twilfit 298 kr (ord. 548kr) / Nelly 300 kr / Bonprix 299 kr / Pieces, (Nelly), 399 kr / Pieces, (Nelly) 359 kr /
Kappahl 468 kr / Thommy Hilfigher (Ellos & Nelly) 1099 kr / Kappahl 399 kr / Bonprix 399 kr / River Island 449 kr / Misguided 149 kr (ord. 249 kr)

Nelly 349 kr /Bonprix 299 kr / Tommy Hilfiger 1099 kr / Bonprix 299 kr / Gina Tricot 299 kr
/ Bonprix 369 kr / River Island 549 kr / Bonprix 289 / By Malina 799 kr / Bonprix - 199 kr

Samtliga från Gina Tricot -  129 kr /del = 260 kr. Förrutom den grön/vit/rosa och cerisa som är på rea för halva priset just nu.

Alla dessa bikinis/baddräkter är verkligen favoriter från bikinidjungeln. Gult, plamblad, citroner och baddräkter är speciellt det som jag vill ha i år.

12/6-18 Provjobb & Landet

Idag har jag varit och provjobbat inför årets sommarjobb. Tidigare har jag jobbat på ICA i 6 sommar men i år blir det lite annorlunda.

Hur som helst hade solen kommit fram när jag slutade så efter det åkte vi till Niclas föräldrar gör att bada badtunna/sola men det var kallare än vi trodde så det blev inte så mycket med det. Jag ritade lite, åt vattenmelon och hälsade på djuren i alla fall.

Blåa toffsörhängen

Ur&Penn - 79 kr

Dessa örhängen har jag andvänt några gånger nu. Jag har ju ett par guldiga sen i våras men Camilla tyckte att jag skulle ha ett par blå också - och de har kommit till användning en hel del nu som sagt.

Outfit 10/6-18 Rosa rosor på prästvigning

Klänning - NAKD / Örhängen - Glitter  / Halsand - Thomas Sabo / Ring - Star of Sweden/ Väska - Forever21/ Skor - Duffy (Från Josefin)

Här är den outfit som jag hade på präsvigningen igår.

10/6-18 Ellens prästvigning

Idag har jag varit på Niclas kompis, Ellens, prästvigning. Maffigt var det och antagligen bara en gång som jag går på det i mitt liv. Därför är jag mycket tacksam för inbjudan. Jag hade en rolig (men varm) dag.

Långa roséguldiga örhängen

Gina Tricot - 25 kr (ord. 129 kr)

Dessa ska användas snart!

8-9/6-18 Mycket tankar i huvudet

Jag har haft två soliga dagar och iår fick jag äntligen sitta ute i solen och äta vattenmelon (längtat efter det hela vintern). Sen på kvällen var vi och åt middag hos Niclas föräldrar.

Idag har jag istället tillbringat eftermiddagen sittandes bredvid mormor, för att bara finnas där. Sen på kvällen kände jag bara för att sitta och vara ute i kvällssolen och filosofera medan Niclas repade och spelade på fest. Det är så mycket tankar i mitt huvud just nu.

Blommor

Dessa bilder fotade jag förra helgen. Jag har verkligen försökt att njuta av grönskan den senaste tiden - trots vattenbrist.

Imorgon ska jag på prästvigning!

Transparant neccessär

Lindex - 139 kr (ord. 199 kr)

Jag behöver en stabil och stor eccessär. Därför känns denna väldigt bra. Rymmer mycket onödigt smink

Sommarkläder i butik

Till våren vill jag ha pastellfärger och på sommaren vill jag ha knallstarka färgen i kombination med mönster till skor i något naturligt material - som trä eller canvas.

Detta kikade jag lite extra på sist jag var på stan med Camilla. Blusarna och klänningen är från Gina, skorna från Scorett och resten från H&M. Muggen med citronerna skulle jag vilja ha på stranden med min citronmönstrase strandkimono.

7/6-18 Vattenmelonspizza

Vattenmelonspizza efter en dag med bilkörande.

Outfit 6/6-18 Nationaldagsoutfit - Sverigedräkt

Blus - Gina Tricot / Kjol - Lindex / Krans - Glitter / Solglasögon - Dollarstore / Örhängen - Ur&Penn/ Sandaler - Duffy

Här är min moderna tolkning av sverigedräkten som jag hade igår, på nationaldagen till ära. Våga bra färg!

6/6-18 Niclas & Sveriges dag

Igår fyllde ju Niclas år men eftersom mammas kompis var här åt jag en lyxfrukost med de två och gick sen och uppvaktade Niclas med present. Han fick också en blå ros - då blått är hans favoritfärg. Jag var förövrigt klädd i blått och fult dagen till ära.

Sen på kvällen kom några av Niclas kompisar över på middag och fika.

Put Your Hands Up för Sverige

Jag är inget fan av Samir och Viktor men denna låt är min favorit just nu. Det blir nog min sommarplåga då den gör mig så glad. Dessutom passar den bra så här på nationaldagen

Niclas 24 år!

Idag ska jag skämma bort Niclas. Idag är det nämligen hans födelsedag!

Outfit 3/6-18 Dimgrönt & Lila

Blus - H&M /Kjol & Halsband - Gina Tricot / Örhängen - Glitter / Solglasögon - Lindex / Sandaler - Skopunkten

Här är min outfit från i söndags.

3-4/6-18 Umgåtts med mormor och mamma

I söndags hälsade jag äntligen på mormor igen efter ett bra tag sedan sist. Sen var jag på kalas hos Niclas på kvällen (han fyller nämligen år imorgon).

Sen Igår var jag med mamma för att hälsa på mormor igen. Det är verkligen tungt nu och jobbat att se henne så trött. Men vi gjorde också några ärenden i äta. Som att köpa träningsskor på XXL, byta en blus mot ett par jeans, vattna på graven och sen äta en god sallad till lunch.  Sen blev det en kvällspromenad också. Det var ett bra tag sedan jag umgicks med mamma också.

Outfit 1/6-18 Gula & Blå Toffsar

Topp - Indiska / Kjol - Lindex / Sandaler - Duffy/ Örhängen - Ur&Penn

Outfit från i fredags.

Outfit 31/5-18 Koppar & Skinnjacka

Kjol - Lindex / T-shirt & Jacka - Gina Tricot / Skor - River Island / Ring - Cubus / Solglasögon & Fodral - H&MÖrhängen - Nelly /Väskor - Bikbok  /

I torsdags hade jag på mig koppar för att fira kursavslutet och "sommarlovet". Festlig men ändå lite nerklätt med t-shirt och låga skor.

2/6-18 Varvat ner

Idag har jag försökte att koppla av och släppa skolan. Så förrutom att diskat och handlat (åt nya noccoglassen på vägen hem) har jag bara varit. Jag satt dessutom ute hela kvällen med sällskap av Camilla och Pontus halva tiden. Jag var sen bara tvungen att testa en donut med bananassplitsmak.

P.s Grattis Carina!

Outfits Maj 2018

Hela 10 outfits fick jag ihop i Maj. Inspirationen är så mycket starkare när det är just och varmt ute.  Det är skönt att slippa jacka men mina favoriter är faktiskt de med skinnjackan på. Skinnjackan fick jag förövrigt av Josefin, i andra hand, på valborg.

1/6-18 Två sista dagarna i 2:an

Igår spenderades sista maj som sagt med redovisning utav slutprojekt. Efter det var alla utmattade men jag och Camilla bestämde oss för att fira med en kväll på stan bland rabatter i varenda butik. Camilla vann en sminklektion på Make Up Store i ett ballongregn och jag hittade en blus som jag velat ha länge. Sen svängde vi föbi en avslutningsest en stund och jag köpte med mig sushi till sen middag (halva blev fruost imorse).

Sen kom Juni  (idag)med trötthet och nu regn (äntligen!) och åska på eftermiddagen. Medans det var soligt spenderade jag fem timmar (!) med att städa min arbetsplats, skicka in alla uppgifter från kursen och ha ett litet utvecklingssamtal. Sen blev det städning hemma med paus ute med Camilla och Pontus.

TB - 5 år sedan studenten

Tänk att det är 5 år sedan jag tog studenten i år (närmare bestämt på tisdag den 5/6)! När jag tänker tillbaka på den dagen minns jag den både som en av de bästa dagarna i mitt liv men också med sorg. För egentligen var jag väldigt ledsen över saker som hade hänt i skolan den senaste tiden men sista dagen försökte jag hålla modet och hoppet uppe. För de första åren på gymnasiet var verkligen de bästa i mitt liv. Både för att jag äntligen fick göra vad jag vill och tyckte var kul men också för att jag äntligen hade hittat bra vänner. Men att stämningen, sista och tredje året,blev sämre tog på mig - vilket var inte alls vad jag hade önskat mig efter alla jobbiga år i grundskolan. Efter det bröts kontakten mellan mig och tre andra och det med att jag inte förstår vad som hände mellan oss påverkar mig än idag. Det pågrund av att jag inte vet hur jag ska bete mig och för att jag känner mig så otroligt förvirrad över situationen.

Jag skriver detta för att jag hoppas på att äntligen få gå vidare mentalt, som alla andra gjort och känna mig ännu mer fri. Jag skriver inte detta för att hänga ut någon utan för att visa att allt inte var så perfekt som det kanske såg ut (eller som jag ville tro) och att jag nu är redo för att släppa det och bara se tillbaka på studenten med glädje över hur bra de två första åren var. Jag har förstått att vänner kommer och går genom livet och att folk förändras.

Hur som helst är jag väldigt glad och tackssam över att jag fick uppleva studenten som innebar chapagnefrukost, spex av lärarna, studentlunch, utspring från ett gammalt tåg, flakåkande och tårta med släkten. Samt att jag fick gå på GUC (som sen las ner) - världens finaste och bästa gymnasieskola!

Om ett år är det dags för nästa stora händelse - när jag tar kandidatexamen från högskolan (och även fyller 25 år).

Ev aslutningslåt som skrevs av några på skolan till studenten 2013.

Maj 2018

Vädermässigt har Maj nog aldrig varit så här soligt och fint. Det har verkligen varit en härlig (men orealistisk - hoppade vi över våren?) månad och jag vill inte att den ska ta slut. Det här innebär också att sista månaden i 2:an på högskolan är slut. Men jag har också hunnit med såå otroligt mycken den här månaden.

För jag har:

• Tagit mycket promenader (både själv och med Camilla) i det fina vädret.
  • Gymmat på utgymmet (både själv och med Camilla.
  • Läst kursen "Design för alla".
  • Fått besök av faster.
  • Haft tacokväll på lillebrors balkong (för första gången).
  • Hälsat på mormor en gång.
  • Provat att gå blindgång på stan och åka rullstol.
  • Häslat på fåren i hagen med Niclas.
  • Följt och sett Eirovsion slaviskt, som varje år.
  • Grillat hos Niclas föräldrar.
  • Gjort en shoppingutfykt med mamma och Robin.
  • Varit på hjälpmedelsmässa med skolan.
  • Suttit ute flera dagar i solen och därmed bränt mig lite.
  • Sett prinsbröllopet mellan Harry och Meghan.
  • Ätit på Pinchos med Niclas.
  • Haftt picknick med Niclas på en backe.
  • Dött av värmeslag och jobbat med slutprojekt.
  • Varit på verinissage av treornas exjobb.
  • Presenterat slutprojektet.
  • Firat slutet av tvåan med shoppinkväll och (lite) fest.