Här kommer nu lite bilder från Riga. Jag tänkte visa yttligare lite bilder mer inriktat sen. De här bilderna är mer en översikt och sen går jag in på "fördjupningen" sen, som jag vill kalla det. Men jag kan berätta att det fanns lite olika saker att se där. Vi hade en guidad busstur genom staden då fick veta och se lite saker. Vi fick t ex se några stenar från berlinmuren, mycket fin arkitektur, gamla torn och byggnade i gamla stan, shoppingcenter som hetter Origo och Stockman (stockman finns även i Helsingfors vet jag), statyer och tillsist en jättefin å och park som rann igenom hela staden. Så Riga rekomenderar jag verkligen att man åker till. Det knepiga är ju bara språket - lettiska och rysska... Men det var en trevlig resa. Dock hade jag ju velat shoppat mer eftersom affärerna inte finns i Sverige. Men är man med sin familj och bara har några timmar på sig i staden blir det lite knepigt...x)


Gamla stan








Den här katten hade en stor betydelse för staden tror jag, dock hörde jag inte exakt vad det handlade om :(












Jag läser kartan ;)

En staty som representerade Lettlands tre största lanskap (tre stjärnorna högst upp)




Lämnar Riga bakom mig

// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0