Hej!

Idag har jag haft nationellt härförståelsetest (dock har jag hört att andra hade det förra veckan, vi är lite efter). Men det gick helt åt helskotta! :(

Jag blir så besviken på mig själv när jag så gärna vill lära mig och också tycker att jag lägger ner tid på det. För jag satt och lyssnade på en intervju med Alizée på franska med engelsk text i tisdags och både igår och i tisdags lyssnade på fransk radio . Allt för att försöka öva lite för hörförståelsen som jag ändå tycker är väldigt svårt. Fast det gick ganska bra förra året... Men ja nu gick det inge bra och det är jag verkligen ledsen över. Jag antar att skriva och uttal är mer min grej där?

Sen har dagen inte varit något vidare då den började med en hemsk bussresa. Jag var livrädd. Bussen guppade som bara den och det kändes som att det gick riktigt fort. Eller var det bara jag som kände det? Sen kom jag inte så långt på lägenheten i sketch up fast att jag satt med den i 2,5 h och den snart ska vara klar...

Här är i alla fall intervjun med Alizée. Ska försöka lyssna på hela utan text sen en dag. Fast just nu har jag tappar engagemanget för franska lite...



// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0