Gjorde lite efterforskning på Alizée igår och såg att hon precis har släppt en ny singel. Jag lyssnade den och märkte att hon verkligen har utvecklats sen första albumet. Förra lbumet var jag inte så förtjust i och när jag trodde inte att jag skulle gilla den här men det gjorde jag och den blir bättre för varje gång.
 
Visst är det inte väldigt mycket retro över hela låten? Jag tycker det känns som en gammal fransk låt snarare än en ny låt. Eller har jag fel? Jag kan dock inte pricka in rätt årtionde men jag tycker det låter lite som bacara.. Men jag kanske är ute och cyklar?
 
I alla fall är inte det här min favorit med Alizée men som sagt, den är mysig!
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0