Vi har ju fått en uppgift om att designa ett albumomslag till en artist /band på GK:n något som låter kul men är ganska klurigt. I alla fall så satt jag lite igår och funderade. Jag är ganska säker på att jag ska göra ett omslag till Alizée men hon har haft lite olika images genom tiderna. Därför funderar jag på att knyta ihop allt det och göra "Best of" - alltså en sammling amed mina favoriter av hennes låtar. Annars så väljer jag en låt och gör singelomslag till den.
 
Sen så kom jag också på att när jag ändå studerar skivomslag att Agnes släpper en ny skiva nästa vecka. Hennes omslag är väldigt annorlunda och hela hennes stil har förändrats tycker jag. Hur som helst är albumomslaet till skivan lite unikt. Det är väldigt coolt fast jag stör mig lite på vissa partier...Men tekniken är häftig! Vad säger ni?  Singelomslaget är lite mer vanligt men matchar albumsomslaget bra!
 
Albumomslaget
 

Singelomslaget
 
// Elaine

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Vilken spännande uppgift! Ja, det var en häftig teknik på översta, men det såg inte riktigt klockrent ut. Lycka till! :D

2012-08-29 @ 12:57:29
URL: http://alltidcornelia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0