I veckan, onsdags blev jag klar med mitt café som jag har ritat i perspektiv på arkitekturen. Jag redovisade det också samma dag och jag hann montera det på ett svart pappa(dock kunde jag blivit nöjdare med monteringen). Jag kämpade i alla fall in i det sista med färgförslag och sådant. Sen vet jag inte om det visades upp på öppet hus på kvällen. Hur som helst tänkte jag visa upp det här i alla fall.

Cafét är i typisk " Elaine -anda" - franska alltså. Namnet är "Café petit France" och betyder " Café Lilla Frankrike". Min idé var att rita ett café som gav känslan av att vara i Paris men massa franska bakverk och fransk musik i bakgrunden. Jag vill också att det skulle kännas lite trädgårdsaktigt - därav väggen som är i sten. Jag fic lite kritik (eller "kritik " och "kritik"...) om att jag kunde målat in mer växter som jag faktiskt håller med om. Men jag ville också ha en ren och lyxig atmosfär - därav den genomskinliga disken och de klassiska stolarna.









Jag är nöjd med tanke på hur snurrig jag känt med mig alla linjer och allt när jag ritat perspektivet.

Säg gärna vad ni tycker! :)

// Elaine


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Schnyyggt ! Haha jag lär vara den enda men jaaaa... Det visste du ju redan vad jag tycker haah?! XD

2012-02-19 @ 20:17:53
URL: http://hallplatsverkligheten.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

Hej!

Jag och mina kompisar har precis startat en ny blogg och tänkte också ha en dagens blogg så att vi kommer igån. Det skulle vara jättekul om du var med och tävlade! Du kan läsa mer här --> http://treschiicas.blogg.se/2012/february/dagens-blogg.html



Tack i förhand! ♥

2012-02-19 @ 20:33:05
URL: http://treschiicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0