Jag hittade mer än teckningar under den där rensningen av lådorna som jag gjorde innan jul. De här fina kuverten låg också där så jag passade på att fota dem för att jag tycker dem är så söta. De är köpta i Finland för några sommrar sedan. Det var mamma och jag som vandrade runt i en ort som hette"Jyväskylä" och shoppade. Vi hittade då affären som hette Tiimari(eller hur de nu stavas). Den affären fanns i Sverige när jag var mindre och jag minns att jag alltid gick dit med mormor. Dock försvann affären men vi hittade den som sagt i Finland (förmodligen fanns den väl bara kvar där eftersom den var finsk) i Jyväskylä och sen Helsingfors något år senare. Jag köpte med mig ganska mycket saker och de här fina kuverten var alltså det som jag fick med från Juväskylä. Minns den resan för då åkte vi från Åbo upp till Jyväskylä med bil och sedan ner genom Mikkeli till Borgå och Helsingfors. I Borgå hälsade vi sen på släkten :)




Ja där fick ni en liten berättelse på köpet i ett inlägg som egentligen bara skulle ha handlat om några kuvert x)
Jag känner att jag blev lite nostalgisk nu och vill tillbaka till finland x)

Men visst är det fina?

// Elaine

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha ååh ännu ett sammanträffande! Eller nje jag har inga silvriga kuvert men jag brukade gåå på tiimari med ingegerd när jag vAr liten. Det som jag har kvar därifrån är ett par solbrillor som är liite för små nu som nora har tror jag.

2012-01-07 @ 11:50:53
URL: http://hallplatsverkligheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0