Lördag. På förmiddagen var jag iväg till ett klädvaruhus med mamma och Robin. Det var dock jättemycket folk där så att man nästan blev klastrofobisk. Men jag köpte strumpor och strumpbyxor i alla fall. Sen åkte vi hem och åt hemmagjord plocksallad utav lite rester som faktisk blev supergod. Sen kom pappa hem från Indien, där han har varit och jobbat i 1,5 vecka. Jag har ju dock inte märkt av det så mycket då jag bara varit hemma två kvällar sen dess, annars har jag ju varit hemma hos mig själv, på skolan. 
 
Men ja, pappa är hemkommen från Indien men istället börjar det närma sig för min resa till Berlin. Jag har haft resfeber ett tag nu och därför impulsköpte jag på mig en reseguid och en engelsk ordbok på akademibokhandeln igår. Det är så svårt att veta om det blir använt. Men jag trivs inte med att ha just allt på mobilen när jag reser och sen följde det med en karta i den vilket jag kände kan komma till användning i alla fall. Dock vet jag inte med den engelska ordboken. Jag kan ju engelska men TÄNK OM det det dyker upp ett konstigt ord som jag bara måste veta vad det är och jag inte har någon ordbok....Men det kändes mer användbart än att köpa en tysk då jag knappt kan ett ord på tyska (jag fokuserar ju på franskan liksom. Haha. Eller gjorde jag fel där?). En engelsk kan ju komma till användning fler gånger också och dessutom fanns det några användbara tyska fraser i resegudien. 
 
Ja ni märker nog själva att jag lider av resfeber med tanke på hur långt det senaste stycket blev. Men ni ser ju också att båda böckerna passande nog vara på rea. 100 kr för båda, 50 kr st eftersom det var 30 % extra på rean. 
 
// Elaine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0