Maj 2018 
 
Sommaren började i Maj det här året så jag och Camilla var ute och tog många promenader i det fina vädret som innebar en del stopp på utegymet.Jag njöt också av vädret med tacokväll på Robins balkong, grillade hos Niclas föräldrar och hade picnick med Niclas med utsikt över hela stan. Dock innebar detta en solbränna (gillar det inte - har respekt för solen!) och värmeslag i min lägenhet och därav en del törstsläackare på Pinchos och Waynes.
 
I skolan läste jag sista kursen för tvååan och terminen - Design för alla. Detta innebar att vi testade på både blindgång och rullstolstest på stan, besök på hjälpmedelsmässa och flaskprojekt. Treorna hade också vernissage av exjobbet och förrutom att titta på det tittade jag också på Meghan Markle och Harrys bröllop samt Eurovision i Lissabon slaviskt. Sen hälsade jag på fåren i hagen, mormor en gång (önskar att det hade varit fler gånger) och tillsist fick jag besök av min faster.
 
Juni 2018
 
I Juni började ledigheten från skolan. Då kunde jag äntligen hälsa på mormor och då hon var mycket svag innebar det många besök de första två veckorna. Den 13:de Juni somnade sen mormor in (vilket jag inte riktigt har förstått än). Jag var där och samtidigt som det var otroligt tufft är jag glad att jag var det. 
 
Annars var det mycket festligheter i Juni. Niclas fyllde 24 år på nationaldagen i vanlig ordning, Niclas kompis Ellen prästvigdes i Domkyrkan. Midsommar hos både Ian, Josefin, mamma o pappa och Niclas familj. Sen provjobbade jag en dag på nya sommarjobbet innan jag tog några intensia veckor av semester där jag besökt Niclas bror i Malmö och i samma veva upptäckte staden och gjorde en tripp till Köpenhamn. Sen bytte vi tåget mot bilen och gjorde en roadtrip till Falun, Bollnäs och Söderhamn. I Skärså åt vi ljuvlig lax, stek i Högbo bruk och tapas på Pinchos i Malmö.
 
Juli 2018
 
Efter sommarens semester månaden innan var det dags för sommarjobb i Juli men före det var mormors begravning. Jag jobbade i värmebölja så de dagar som jag var ledig passade jag på att bada. Amanda och jag gjorde en heldagsutflykt till stranden men annars morgonsimmade jag med mamma och Niclas bortsett från en badtur med Niclas och Markus. På den övriga frititden gick jag på bio två gånger (Mamma Mia 2 och Ocean's 8), lyssnade på Niclas spela och såg honom arbeta som ljudtekniker, såg Greace på utomhusbio, åt glass vid havet innan årets enda (?) regnoväder, grillade pizza hos Josefin och Ian, firade mamma och Pappas 60-årsdagar, spelade minogolf med lillebror och åter igen -  åt på Pinchos. Det blir inte lika mycket Pinchos nästa år!
 
Augusti 2018
 
I Augusti jobbade jag större delen av månaden och sen avslutade jag arbetsperioden med en middag på Pinchos (än en gång!) med några nyfunna kompisar från jobbet  Men även här fyllde jag kalendern med roliga saker som Britney Spears konsert (häftigt), kräftskiva, 2 födelsedagsmiddagar och en födelsedagstårta pågrund av en 24:de födelsedag.
 
Dessutom letade nya glasgon med mamma och hälsade på farmor och en del av hennes finska släkt, Niclas familj bjäd mig också på Jill Johnsson på Furuvik och en ångbåtsutflykt till saltkråkan. Sen avslutade jag Augusti och sommaren med en resa till Prag tillsammans med Niclas, Josefin och Ian. Det var verkligen årets och sommarens höjpunkt trots den bästa sommmaren någonsin!
 
Fortsättning följer...
 
//Elaine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0